Union Switch: wat een ramp….!

Klik hier voor een update over de uitstekende service van Halfords

De klucht rondom mijn Elektrische Fiets, een Union Switch aangeschaft in Mei 2011, blijft maar doorgaan. Nadat ik ‘m ruim drie maand geleden had ingeleverd omdat de fiets voor de tweede keer kapot was gegaan kon ik ‘m dan nu eindelijk weer ophalen. Dus, op naar Groningen om de Union weer af te halen bij de Halfords in Groningen (Paddepoel).

Toen de eerste keer de fiets naar de fabriek terug was geweest voor reparatie kwam hij retour met een kleine transport-schade die ik pas na een dag of twee opmerkte: de fietsbel was kapot. Nouja, kan gebeuren. Nieuwe fietsbel er op gezet. Nu voor de tweede keer de fiets weg was geweest en kennelijk overal en nergens rond gezworven heeft (op een zeker moment wist Halfords in Groningen niet eens waar hij was!) was ik natuurlijk extra alert op transportschade. Terwijl de Halfords-medewerker mij uitlegde wat er gerepareerd was keek ik even vluchtig langs de fiets of er schade was. En ik constateerde een flinke schade, zie de foto.

Union Switch Halfords schade bij transport en slechte service

Dit lijkt echt helemaal nergens op.  De medewerker stelde voor “We bestellen even lak en dan zorgen we dat dat gerepareerd wordt later”. Nou, ik dacht niet dat ik een fiets die zo’n schade heeft opgelopen accepteer. Dus heb ik de fiets laten staan bij de Halfords. Want meenemen = accepteren. En dit accepteer ik niet meer.

Een fiets die zóveel geld kost, inmiddels zó veel maanden totaal onbruikbaar is geweest (zonder dat ik een vervangend vervoermiddel had gekregen overigens)? Dit tart elke verbeelding wat mij betreft. Garantie-bepalingen in de wet zijn duidelijk genoeg, en Halfords én Union staan niet boven die wet(ten). Wat mij betreft wil ik de fiets helemaal niet meer hebben maar gewoon het aanschafbedrag retour. Want dit repareer je nooit (meer) goed met een beetje lak er op. Dat gaat altijd terugkomen, het is tot in het metaal beschadigd geraakt.

Het is op één grote ramp uitgelopen (amper 3000 km’s gefietst terwijl het voor woon-werk verkeer was aangeschaft én werd aanbevolen als ‘zeer geschikt daarvoor’) en de manier waarop zowel Halfords als Union denken met de klant om te kunnen gaan tart wat mij betreft elke verbeelding. Voor mij én geen Halfords meer én nooit meer een Union fiets.

Tot slot: de medewerker van Halfords was zeer correct en beleefd. Dat is overigens altijd het geval bij de Halfords in Groningen en daarom kwam ik daar altijd graag. Maar, helaas is de organisatie waar zij voor werken “iets minder” klantgericht.. want zó, en dan ook nog zonder het te vermelden!, lever je een in goede staat ingeleverde fiets niet weer af bij de klant.

Wordt vervolgd…….
Klik hier voor een update over de uitstekende service van Halfords

Delen op: