En dáág Tele2!

Frank van Tele2 Bekijkt het maar!Ik schreef bijna een jaar geleden over onze overstap naar Tele2. In eerste instantie een keuze waar ik erg blij mee was, maar gaandeweg werd het minder leuk om Tele2 klant te zijn.

Eerst werd onaangekondigd de tarieven gewijzigd – net als KPN werd “naar mobiel bellen net zo goedkoop als naar vast bellen”. Daar kwam ik pas later achter, hoewel de helpdesk-medewerker bij hoog en bij laag blijft volhouden “dat alle klanten hier een brief over hebben ontvangen”. Ik heb andere Tele2 klanten gevraagd, ook zij wisten van niets. En in m’n officiële Tele2 email account was er ook geen mededeling van terug te vinden.

Ze bedoelen overigens: we halveren (ongeveer) het tarief voor het bellen naar mobiel, en verdrievoudigen het tarief voor bellen naar vast. Gevolg: telefoonrekening loopt lekker op, de laatste was zelfs € 63,-.En dat terwijl we nu niet echt veelbellers zijn ofzo..

Maar wat veel erger was: storingen. En niet zo’n beetje ook! Op zeker moment ben ik ze maar gaan loggen. Klik hier voor de logging. En dan weet ik dat ik er nog een groot aantal gemist heb ook.

Na het afgelopen weekend was de maat vol. En toen vervolgens op dinsdag wederom de lijn ‘er uit klapte’ was dat de laatste druppel. Ik ben overgestapt naar een andere provider. Einde contract bij Tele2 is binnenkort in zicht, dus ultieme moment om over te stappen was daar.  Vanaf Februari 2012 gaan we het proberen met Vodafone. Ze beloven 2,5x de download-snelheid die Tele2 belooft, tegen een scherpere prijs. Sneller dan 8Mb/s schijnt men overigens niet te kunnen leveren bij ons thuis. Nouja, dat is altijd nog beter dan 3Mb/s dan Tele2’s lijntje. Als het nou ook nog goed werkt, ….

Misschien, tot slot, ligt het overigens wel helemaal niet aan Tele2. Maar moet de bron in het netwerk (KPN) gezocht worden. Als Vodafone eveneens een slechte lijn heeft, dan is dat bijna onomstotelijk bewezen. Vooralsnog snap ik echter wel waarom Tele2 een zwart schaap als ambassadeur heeft, .. 

Delen op: