Ken je die van die mensen die een Dacia Sandero BiFuel wilden kopen?

Rudy's Krabbels | Dacia logo

Ken je die van die mensen die een Dacia Sandero BiFuel wilden kopen? Inderdaad, ze kochten ‘m niet. Maar waarom niet? Wederom een verhaal over een auto dealer die kennelijk liever niets aan je verkoopt…

Al een tijdje kijken wij rond voor een andere auto. Zo waren we bij de Skoda dealer geweest, een zeer frustrerende ervaring, maar een andere optie was een Dacia Sandero. Met Dacia heb ik in onze “MCV”-periode goede ervaringen opgedaan. Met de Renault dealer niet. Toen we indertijd de Dacia wilden inruilen voor, eventueel, een Renault hadden we deze ervaring:

En wederom stelde de Renault dealer mij teleur. Want: er zou een auto klaar staan voor een proefrit. Alles wat er stond: géén Grand Modus.

Het werd toen dus een Hyundai i30cw. Mede door de, op zijn minst slordige, houding van de Renault dealer.

Desondanks gingen we vandaag weer naar de Renault dealer. Want, Dacia heeft (of had? De website is bijzonder onduidelijk) een mooie aanbieding. Een Dacia Sandero met LPG (BiFuel) met € 1000 korting ten opzichte van de reguliere Sandero. Een aanbod waar ik erg enthousiast van werd want géén terugverdientijd voor de LPG, en LPG is natuurlijk qua variabele kosten interessant.

Aanbieding Dacia Sandero Bi Fuel LPG

Voor net geen € 11.000 een volwaardige auto met LPG. Nieuw. Mooier kan niet, toch? Het eerste wat echter gebeurt als je de configurator op de website aanklikt is dat de vanaf prijs opeens spontaan omhoog schiet naar € 11.680,00. En die gaat niet terug naar de aanbiedingsprijs, ook niet als je LPG selecteert.

Nouja, maar even een printje van bovenstaande gemaakt en in de zak gestoken. En op naar de dealer. Daar aangekomen kijken we rond in de showroom. Nergens een Sandero te bekennen. Ook geen Logan. De verkoper gevraagd: “Hebt U geen Sandero staan?”. En wat je dan voor verhaal krijgt, .. ik vat samen: “Nee, die hebben we niet [..] levertijd is waarschijnlijk pas maart volgend jaar beschikbaar,  als je geluk hebt. Er zijn maar 2.000 Dacia’s beschikbaar voor Nederland. Kan dus ook wel mei worden [..] we verdienen er [ook] niks aan zo’n Dacia [..] Renault zegt dat we dan maar moeten in zetten op een Renault aanbieden”. En nog wat (negatieve) uitlatingen. Dat ze zelfs mensen aanbieden om dan de koop maar te ontbinden. Dat zulke lange levertijden risico’s met zich meebrengen omdat mensen met hun ingeruilde auto wel door rijden. Etc, etc.

Negatief. Erg negatief.

De ondertoon was: “Als je voor een Dacia komt kan je beter oprotten”. Zo ervoeren wij het. Dit is écht de allerlaatste keer dat wij bij de Renault dealer naar binnen zijn gelopen. Jammer voor hun, maar die verkoop (en kans op een positieve “review”) is dus nu voorgoed verkeken. Ik begrijp het ook niet helemaal. Vind het zelfs ongeloofwaardig. Radio-reclame’s. Acties op de website. En dan kóm je bij een dealer en sta je na 10 minuten teleurgesteld buiten….

Het wordt dus een andere..

Nu we toch weer op Driebond waren en m’n Hyundai i30 eigenlijk ook nog voor een onderhoudsbeurt moest gingen we langs de Hyundai dealer. Ik wil(de) wel weer een Hyundai maar helaas zijn de prijzen de afgelopen jaren bij Hyundai flink gestegen. Het gat dat je dan moet overbruggen wordt wel erg groot.

Enfin, “even kijken” en een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt. Anderhalf uur later liepen we bij de Hyundai dealer naar buiten. Met een getekende offerte voor een andere auto 🙂

Welke dat is geworden? Dat vertel ik in een volgende blogpost …

 

 

Delen op: