Gratis Realtone!

gratis_realtone.jpgDe boosdoener van de SMS-ellende van m’n dochter is gevonden…

Deze verleidelijke “pop-up” (klik voor grotere afbeelding) zorgde er voor dat ze ‘realtones’ (niet, want haar mobiel kan daar niets mee) zou moeten ontvangen. En helemaal **gratis**,.. althans… de éérste is gratis, daarna ontvang je er 3 per week, á ràison van maar liefst € 3,- per stuk! Het is pure diefstal… Wat ik nog ergerlijker vind is dat de muziekindustrie, die altijd klaagt en jammert over de “diefstal” door illegale downloads hier aan mee werkt; immers: dergelijk artiesten en hun maatschappijen maken deze diefstal van kinderen mogelijk.

Hier de kleine lettertjes en let eens goed op?

De eerste realtone is gratis. Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 3,- per realtone (+ sms download kosten), 3 realtones per week. Stoppen? Stuur NL4 STOP naar 5858. Om zich aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Als u zich aanmeldt en/of de dienst gebruikt onderkent en bevestigt u dat u de Algemene en Specifieke Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven genoemd. Mobqo werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten.

Daarmee is het versturen van de realtones naar een 12 jarige volgens hun eigen voorwaarden volstrekt illegaal! Zij moeten verificatie toepassen en/of toestemming van de ouders vragen. Beide is niet gebeurd door http://www.mobqo.nl/ (eveneens eigendom van eerdegenoemde R. Leggers volgens de SIDN Whois):

Administratieve contactpersoon
LEG000988-MUNTI
R Leggers
+31 (0)624923097
info@wizz-mobile.com

Ik denk dat ik ‘m nog maar eens ga emailen.. op de eerste mail is natuurlijk geen enkele reactie gekomen. En de afmeld SMS-jes verzenden faalt om de een of andere obscure reden continue..

Maar daar laten we het niet bij natuurlijk, er is ook een klacht ingediend bij ConsuWijzer, die actie belooft te ondernemen tegen het wangedrag van dit soort aanbieders.

[update] hè, hè, de afmeld SMS is na veel pogingen bevestigd,.. en de email met de klacht ook zelfs! ’t zal mij benieuwen of het nu eindelijk ophoudt en we het ten onrechte afgeschreven tegoed terugkrijgen..

 [update2] Jawel, het is  gestopt. De claim voor terrugave van de ten onrechte afgeschreven bel-euri’s wordt hardnekkig genegeerd, dat dan weer wel.. Ik heb helaas geen tijd deze en volgende week, anders zou ik graag naar het politieburo gaan om aangifte van oplichting te doen. Misschien dat ConsuWijzer er iets aan kan of wil doen.. 

Delen op: