Zoals ik eerder schreef zijn we aan het ‘besparen’ geslagen. Waarbij mijn insteek was, en is, dat ik dezelfde voorzieningen voor minder geld wil hebben.
De zaken lopen, Essent heeft bevestigd dat we zijn overgestapt naar Greenchoice (overigens een tip: via www.gaslicht.com), de Sim-only card van Simpel.nl is binnen én.. de Digitenne is inmiddels enkele dagen in gebruik! Waarbij Essent overigens in hun brief op een mijns inziens vervelende toon liet weten dat als er niet voor datum x door de nieuwe leverancier werd geleverd we letterlijk “in de kou” staan. Alsof Essent ons in het verleden niet een aantal malen meer dan een etmaal in de kou heeft laten zitten door hun onderhouds-contract niet na te komen (uitval CV)….
10 minuten..
Het zal niet verbazen: in 10 minuten kijken met Digitenne -wat de KPN reclame beweert- is natuurlijk regelrechte onzin. Ja, als je ‘m neerzet, één TV aansluit op de decoder en metéén de antenne juist weet te plaatsen dan misschien wel. Maar het lezen van de handleiding duurt al langer, uiteraard.. En daar komt bij dat er een wandmeubel verschoven/verplaatst moet worden, de video recorder + dvdspeler ontkoppeld en weer aangesloten moeten worden én natuurlijk de karaoke-set. Alles bij elkaar was ik ongeveer anderhalf uur bezig. Máár…!! Het resultaat mag er zijn! Het beeld is uitstekend en alles werkt zoals beloofd.
Radio
Bij KPN gaat men er vanuit dat blijkbaar heel Nederland beschikt over een home-cinema set of radio luistert via de (stroom vretende) TV. Belachelijk. Je hi-fi set ‘regulier’ aansluiten gaat dus niet. Gelukkig zat er nog een losse draad-antenne bij het hi-fi setje en had ik die bewaard. Dus ook dat werkt weer naar behoren.
Ziggo
Gisteren ontving ik nog een brief van Ziggo. Als het prijsverschil tussen het standaard (analoge) pakket van Ziggo –wat je niet meer kunt bestellen tegenwoordig– en Digitenne al geen goede reden was om over te stappen, was die brief dat wel geweest. Men heeft bij Ziggo besloten een aantal zenders uit het analoge pakket te halen. Het is duidelijk dat Ziggo maar één doel heeft en dat is iedereen over te laten stappen naar het ‘digitale’ pakket. Prima, maar ik weiger om er meer voor te betalen. Waarvan akte, want digitaal kijken bij Digitenne kost mij minder en de kwaliteit is, zoals gezegd, prima.
Argument van Ziggo (en UPC) zal natuurlijk zijn dat je via Digitenne ‘maar’ 30 zenders hebt en in hun basispakket maar liefst 90. Maar wat boeit mij dat? Er wordt hier in huis naar slechts 5 à 6 zenders gekeken… Dus 30 is al “overkill”!